19 lutego 2021 roku dzieci z klasy drugiej i trzeciej zainspirowane zimową aurą postanowiły sprawdzić „Czy śnieg jest czysty?”. Do klasy przynieśliśmy śnieg i lód z podwórka. Dzieci dowiedziały się, że śnieg to opad atmosferyczny w postaci kryształków lodu o kształtach głównie sześcioramiennych gwiazdek. Na podstawie doświadczeń dzieci przekonały się również o tym, że woda może występować pod postacią ciała stałego (lód, śnieg), gazu (para wodna) i cieczy (woda). Wszyscy z zaciekawieniem obserwowali, co się stało, kiedy śnieg rozpuścił się. Uczniowie klasy 2 i 3 obserwowali śnieg za pomocą lupy, a także z użyciem mikroskopu, który do szkoły przyniosłamama Damiana. Ku zdziwieniu niektórych okazało się, że śnieg wcale nie jest tak czysty jak by się to mogło wydawać. Wszyscy obiecali, że nie będą próbować, jak „smakuje” śnieg. Mikroskop wykorzystaliśmy także do obserwowania innych próbek. To było wspaniałe doświadczenie.
Wychowawczyni klasy 2 i 3 Bogumiła Sobieszuk